Automatiskt köpskydd när du handlar online med Visa
När du handlar med ditt Visa kort ingår ett köpskydd som gäller vid online-köp, både på svenska och utländska siter. Köpskyddet har ingen övre beloppsgräns för värdet av varor och tjänster som kan reklameras.
Du kan få pengarna tillbaka* när du har handlat med ditt kort och:
- Varan eller tjänsten uteblir, exempelvis på grund av fraktproblem.
- Varan är skadad, defekt eller felaktig.
- Du har blivit utsatt för nätbedrägeri.
- Resebolaget eller flygbolaget går i konkurs innan eller under din resa.
Så fungerar köpsskyddet
I första hand ska du alltid kontakta butiken eller företaget du har handlat hos. Oftast löser det sig på det sättet. Om inte, kontakta din bank så snabbt som möjligt för att göra en reklamation av ditt kortköp. Hos din bank hittar du också fler svar kring när köpskyddet gäller.
Känn dig trygg när du betalar med Visa på nätet
Om du har råkat ut för bedrägeri eller identitetsstöld, eller om någon annan använder ditt Visa kort, kan du få tillbaka dina pengar. Det innebär att du slipper känna dig otrygg när du surfar och shoppar på nätet. Dina köp är skyddade från det ögonblick du genomför köpen tills dess att du har produkterna i din hand. Om produkterna skadats eller försvinner har du möjlighet att få pengarna tillbaka*.
* Bankens villkor gäller. Din rätt till kompensation kan begränsas av din banks villkor.