Ring oss
Ring² ett av våra avgiftsfria nummer för att prata med en Visa-representant.
Ring² ett av våra avgiftsfria nummer för att prata med en Visa-representant.
Om landet/regionen du befinner dig i inte finns med i listan eller om du har problem med att använda något av de avgiftsfria numren kan du ringa oss på +1 303 967 1096. (Samtal där mottagaren betalar går via den lokala operatören.)
Besök vårt supportcenter för vanliga frågor och funderingar om ditt personliga Visa-kort.
Kontakta din Visa-betalkortsutgivare för att få information om ditt konto eller dina korttransaktioner. Detta bidrar till att säkerställa att uppgifterna endast når behöriga personer i enlighet med din utgivares verifieringsprocess.
Din kortutgivares adress och telefonnummer finns på ditt Visa-kontoutdrag. Telefonnumret kan även finnas på baksidan av själva kortet.
Gå till Visa integritetscenter för att läsa mer om hur Visa använder dina personuppgifter.
Din kortutgivare kan hjälpa dig att lösa problem med obehöriga transaktioner. Du hittar deras adress och/eller telefonnummer på ditt kontoutdrag från Visa. Telefonnumret kan även finnas på baksidan av själva kortet.
Om du vill läsa mer om vilka tjänster som Visa kan erbjuda för att lägga till en extra skyddsnivå på ditt Visa-kort kan du gå till Säkerhetsåtgärder i Vanliga frågor och svar för mer information.
Din betalningsupplevelse är otroligt viktig för oss. Inlösenställen som visar upp Visas logotyp har inte tillstånd att välja om de vill acceptera ett Visa-kort för betalning eller inte, om kunden agerar i god tro.
Visa har över 14 000 finansinstitutskunder som ger ut sina egna Visa-kort och registrerar vilka inlösenställen som accepterar dem. Dessa institut anger villkoren för sina relationer med inlösenställen och de hanterar därmed alla kundtjänstfrågor som är relaterade till dem.
Vi rekommenderar att du meddelar din Visa-kortutgivare genom att använda kundtjänstnumret som står på ditt utdrag från Visa eller på baksidan av ditt Visa-kort. Din Visa-kortutgivare har åtkomst till de gällande Visa-reglerna och -principerna samt till formulär för avisering om kundreklamation om du vill göra en reklamation.
Var uppmärksam om du får några e-postmeddelanden som ber om personuppgifter, såsom lösenord, PIN-koder, personnummer eller som skickar dig till en webbplats som kräver denna typ av uppgifter. Dessa meddelanden kan involvera olagliga ”spoofing”-metoder eller förfalska en e-postadress för att efterlikna en annan, legitim adress och verksamhet. Kom ihåg att aldrig skicka personuppgifter via ett e-postmeddelande. Om du har mottagit ett e-postmeddelande som spoofar Visa, vänligen informera Visa om detaljerna i den olagliga e-posten.
Det är viktigt för konsumenter att veta att Visa inte kommer att ringa eller skicka någon e-post till våra kortinnehavare för att begära någon typ av personlig kontoinformation. Visas callcenter ringer inga utgående telemarketingsamtal. Konsumenter bör inte besvara någon e-post eller några telefonsamtal som efterfrågar personliga kortuppgifter och rekommenderas att omedelbart rapportera situationen till lokala brottsbekämpningsmyndigheter samt till finansinstitutet som har utfärdat kortet. Kortinnehavare bör även känna till att Visas totala ansvarsfrihetspolicy vid bedrägerier garanterar att de inte hålls ansvariga för något obehörigt köp.
På Visa är cybersäkerhet en central del av våra värderingar. Vi startade ett buggbelöningsug program för att förenkla utbytet av information om potentiella sårbarheter, fastställa omfattning och regler för sårbarhetstestning och erbjuda en säker plats för personerna som följer dessa regler. Korrekta och användbara rapporter kan belönas enligt programpolicyn.
Om du vill rapportera en sårbarhet som inte är giltig enligt buggbelöningsprogrammet kan du rapportera den till vårt icke-belöningsbaserade program för ansvarsfullt avslöjande.
Kontakta oss om du är en kund eller leverantör som upplever eller påverkas av en säkerhetsincident som orsakas av, eller kan komma att påverka, någon av Visas produkter eller tjänster.
När du betalar vid en bensinpump ”reserverar” vissa kortutgivare sina kortinnehavares saldon innan den slutgiltiga transaktionssumman visas, detta görs för att säkerställa att kortinnehavarens konto inte övertrasseras. Inlösande bensinstationer använder sig inte av kontoreservationer. Kontakta din utgivare om du har frågor om en reservation på ditt konto som rör en bensintransaktion.
Kontoreservationer och kontoaviseringar: Det kan hända att pengarna inte dras direkt från kontot när slutbeloppet inte är känt. Visa har etablerat dessa metoder för att skydda Visa-betalkortsutgivare, -inlösenställen och -kortinnehavare. Detta inträffar oftast för att uppfylla konsumentens krav på betalningsbekvämligheter, såsom att betala vid bensinpumpen när du tankar.
Om du exempelvis använder ditt Visa betalkort på en restaurang kan ditt kort godkännas innan avgiften dras. För dessa typer av köp kan Visa-betalkorten öronmärka en del av kortinnehavarens saldo för att täcka de uppskattade transaktionskostnaderna. Denna process, som kallas ”reservation”, skyddar både kortinnehavare och inlösenställe. Det garanterar att kortinnehavaren inte spenderar mer pengar än han/hon har och att inlösenstället får betalt för transaktionen. De flesta transaktioner har en blockeringstid på under 24 timmar, men Visa skyddar kortinnehavare genom att kräva av utgivare eller finansinstitut att de tar bort alla blockeringar inom 72 timmar.
De flesta transaktioner har en blockeringstid på under 24 timmar, men Visa skyddar kortinnehavare genom att kräva av utgivare eller finansinstitut att de tar bort alla blockeringar inom 72 timmar eller innan dess.
Vissa kontoaviseringssummor kanske inte återspeglar den slutgiltiga summan, särskilt på inlösenställen där slutsumman inte är känd, såsom på restauranger eller när du betalar vid bensinpumpen. Dessa kontoaviseringssummor kanske inte är den slutgiltiga transaktionssumman som kommer att visas på ditt utdrag.
Det kan hända att onlinebaserade utdrag inte återspeglar den slutgiltiga transaktionssumman direkt, särskilt för inlösenställen där slutsumman inte är känd vid tiden för auktorisationen, såsom för restauranger och vid betalning vid bensinpumpen. Ditt onlinebaserade utdrag bör återspegla slutsumman för transaktionen nästa vardag.
Alla begärda sponsorskap måste skickas in skriftligen till:
Event and Sponsorship Marketing Dept.
Visa USA
P.O. Box 8999
San Francisco, California, 94128-8999
Tack för att du visar intresse för Visas reklamprocess, men vi kan inte ta emot icke-efterfrågade reklamidéer.
Visa gör sitt elektroniska designelement av Visas varumärke och länkar till Visas patentskyddade webbplatser tillgängliga som en tjänst för auktoriserade Visa-kortutgivare och Visa-accepterande inlösenställen. Enbart auktoriserade Visa-kortutgivare och inlösenställen får använda Visas varumärken. Om du arbetar för en Visa-kortutgivare eller för ett Visa-accepterande inlösenställe, besök vårt Marknadsföringscenter för att se och ladda ned Visas logotypsuppgifter.
Visa skapar eller hanterar inga konton för inlösenställen, men om du vill acceptera Visa i din verksamhet kan du kontakta en Visa-kortinlösare eller läsa mer om att bli en Visa Merchant.